Högerklicksskydd

fredag 22 april 2011

Vårstädning

Idag har vi vårstädat lite i trädgården och så har Calle lagat en grej på min bil. Jag och Gry var och hälsade på kalvarna, kvigorna och korna på ranchen medans Calle mekade. Så nu har Gry sett sin första "tjurrusning". Nä men Ewa och Evve höll på att mocka rent i kalvboxarna så då fick småkalvarna springa fritt i kalvstallet en och en så då kollade jag och Gry på. Gry kollade på med stora ögon och sa "hopp, hopp!" åt kalvarna som hoppade runt.

När vi kom hem igen så fixade vi alltså i trädgården medans Gry tog sin eftermiddagstupplur. Jag klippte faktiskt bort en hel vinbärsbuske här hemma, den hade i princip vuxit ihop med ett av träden här på gården så det såg mest bara risigt ut och på somrarna brukar det vara jättejobbigt att klippa gräsmattan där för busken hade så långa grenar som låg på marken. Så det blev nog bättre så här. Calle krattade bort all sten från gräsmattan också så nu ser det mycket fräschare ut på gården. Härligt! Det är faktiskt ganska kul att vara ute och pyssla i trädgården, synd bara att jag inte orkar så mycket just nu. Att böja mig ner till marken är ett ganska stort projekt bara det. Men snart så blir det nog bättre!

Gry håller på att äta mellanmål nu, sen ska vi kila iväg till Ånäset en sväng och hälsa på min farmor och farfar. Det var väldigt länge sen vi var där nu... Vet knappt om vi har varit där sen jul?!? Och det är ju ett tag sen.. men det blir lätt så. Jag tycker att vi har så mycket annat att göra jämt så det blir lätt så att man inte hinner med att hälsa på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar