Högerklicksskydd

lördag 16 april 2011

Stora tjejen!



Flytten till Gry's nya rum gick jättebra igår. Hon trivdes kanon redan direkt. Det gick knappt få henne att lugna ner sig när det var dags att sova för det var så mycket grejer hon ville kolla på och busa med. Hon stod upp i sängen och bankade med båda händerna på tapeten innan hon till slut lugnade ner sig och somnade.

Det tog väl ungefär en timme att lägga henne igår, men det tycker jag måste räknas som ganska bra betyg med tanke på att hon alltid sovit i spjälsäng innan så det var ju helt nytt med en stor säng.

Hon vaknade inte en enda gång under kvällen (i och för sig kan man nog säga att jag gjorde detsamma för jag somnade nere på soffan så fort vi hade fått Gry att somna, och där låg jag sen hela kvällen tills det var dags att gå upp och sova) och när jag och Calle gick isäng vid halv elva så låg hon fortfarande och sov sött. Inatt vid tolv, halv ett nån gång hörde jag dock ett stort "bånk" tätt följt av grin. Då hade hon ramlat ur sängen. Men jag gick in dit och la henne tillrätta igen och då sa hon nåt till mig, på hennes eget språk - kanske var det nåt i stil med "dumma säng" ;) å sen somnade hon om igen lika fort som hon vaknat.

Halv fem i morse kom en glad liten tös inspringandes i vårat rum! Då tyckte hon det var morgon. Det tyckte inte jag så jag gick och la mig hos henne och så pratade vi med våran katt Sirpa en stund, han ville ju förstås också vara med och sova i nya rummet. Jag gjorde välling och när klockan var sex ungefär somnade hon om igen och sen sov hon till halv åtta. Så ja. Jag måste säga att jag är mycket nöjd med hennes första natt i stora sängen. Jag hade trott att vi skulle måsta springa och jaga henne hela natten. Så vi får hoppas att det fortsätter på samma bra sätt även framöver! :)

Tänk att våran lilla tjej har blivit så stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar