Högerklicksskydd

onsdag 6 april 2011

Aprilväder och tvättberg

Onsdag den 6 april idag, och det märks verkligen att det är april. Igår sken solen hela dagen och det var varmt och skönt - idag snöar det... Men det är väl bara att gilla läget och hoppas att det går över fort. Jag som hade tänkt försöka mig på att ta en promenad till dagmamman i eftermiddag när jag ska hämta Gry. Men om det är sånt här väder så är det nog bara att glömma, då svimmar jag nog av utmattning innan jag hunnit dit. Men än är ju inte dagen slut så det kanske är sol i eftermiddag, vi får väl se.

Idag händer det inte mycket här på storgatan. Jag ska snart äta frukost, sen idag tänkte jag försöka vika undan lite tvätt som vi har alldeles för många högar av inne i klädkammaren. Konstigt att det ska vara så jobbigt att lägga in allt i garderoberna jämt... Jag tycker det är jättetråkigt. Vika tvätten går bra men att lägga in den i garderoberna är så mycket tråkigare så oftast samlas det i högar(läs: berg) i flera dagar och till och med veckor ibland innan det kommer in i garderoberna. Och sen gör man en sån här städdag och känner sig superduktig som fått undan allt och säger att "nu ska jag minsann hålla ordning här framöver" men sen blir det ändå inte så. Undrar varför. Jag kanske är en slarver i grunden helt enkelt... :)

Nä nu kurrar det i magen, hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar