Högerklicksskydd

torsdag 7 april 2011

Proppmätt

Jag hade helt och hållet glömt bort det här.

Hur det känns i slutet av graviditeten alltså, när magen trycker så mycket uppåt att det känns som man har en konstant klump i halsen. Nästan så att man vill kräkas. Har haft det så sen igår. Jag måste börja lära mig att inte äta så mycket åt gången längre för annars kommer det här aldrig att gå. Mådde illa hela natten inatt och det var nog för att jag tryckte i mig 3 mackor just innan vi gick isäng. Inte så smart.

Jag promenerade i alla fall till dagmamman igår eftermiddag för det var så fint väder ute. Det var verkligen jätteskönt att vara ute men snacka om att jag fick sota för det efteråt. Jag fick sammandragningar just innan vi hade kommit hem och dem höll sen i sig i 3 och ½ timme. Så länge har det aldrig gjort ont förut. Så det blev nog lite för mycket för lilla magen helt enkelt. Jag får nog nöja mig med att sitta ute i solstolen istället för att va ute och knalla med barnvagnen... Lite trist. Hade ju varit skönt om man kunde börja ta lite promenader så man får upp konditionen lite mer för mina fogar börjar ändå på att kännas lite bättre om dagarna nu. Det är mest på kvällarna och nätterna det är jobbigt. Men.... jag får helt enkelt vänta tills efter förlossningen.

Vi är förresten i vecka 35 nu så det går framåt. Bara några veckor kvar nu... man börjar nästan på att kunna skymta målsnöret..... Snart är våran lilla Gry storasyster! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar