Högerklicksskydd

fredag 29 april 2011

3 saker...

...som jag har planer på att införskaffa nu inför sommaren.


Nu håller jag på att vara så less på att ha ont överallt att jag riktigt längtar tills jag får börja träna så jag kanske kan komma i form nångång igen.

Efter jag fick Gry så var inte riktigt träningsmotivationen på topp. Först var det vinter och tungt och kallt att gå ut med barnvagnen så vi satt mestadels inne. Sen när det blev sommar och man började vara ute och promenera så blev det ändå mest bara halvhjärtade försök. Jag visste att jag ville ha nästa barn tätt inpå och kände väl lite att "ska jag liks bli tjock igen så spelar det väl ingen roll om jag hunnit bli smal eller inte emellan". Men vi har, åtminstone inte nu, några planer på fler barn så därför känns det som att det ska bli kul att börja träna nu. Det blir spännande att se hur lång tid det kommer att ta att komma i form igen.

Visst, jag har väl aldrig vart någon elitidrottare innan heller men jag vill orka med att kunna fara ut och springa igen och åka rullskidor för det är bland det roligaste jag vet i idrottsväg. Förra sommaren tror jag det bara blev 3 pass på rullskidorna och 2 löprundor, hade inte alls nån kondis så det gick väldigt tungt. Sen började jag träna på gymmet 3ggr/vecka och hann träna i ganska precis en månad. Sen var jag gravid och började må illa jämt så sen dess har det som inte varit mycket alls i träningsväg i och med att jag drabbades av foglossning så pass tidigt i den här graviditeten.

Men nu är vi snart i mål, då ska det börja promeneras om dagarna. Det är ju en fördel när barnen är små, att dem oftast gillar att åka vagn. Gry tycker det är jättekul än så länge så det kommer att bli mycket promenerande med tvillingvagnen för min del i sommar skulle jag tro. Plankan och lite andra övningar tänkte jag köra på också. Väcka liv i lite sovande muskler. Min rumpa måste absolut väckas! Den är snart alldeles platt, jag blir så ledsen varje gång jag ser mig själv i spegeln bakifrån för den ser inte alls ut som den gjorde en gång i tiden. Nä så den ska minsann tränas upp igen. Okej, jag vet att kroppen förändras efter man har fått barn men nån måtta får det ju ändå vara, så här kan jag ju inte ha det. Jag är ju trots allt bara 25 år än :)


Grejerna på bilden kommer från stadium.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar