Högerklicksskydd

tisdag 5 april 2011

Förlåt oss, brevbärar´n! :)

Vi fick igår inte bara 1 utan 2 lappar från brevbäraren med uppmaning att vi borde flytta våran postlåda så att han/hon slipper kliva ur bilen varje dag och lägga i våran post. Det kan även jag förstå blir lite jobbigt.

Våran postlåda har dock blivit omkullskottad inte bara 1, 2 eller 3 gånger i vinter. Jag vet inte hur många gånger vi har fått ställa upp den igen. Och nu när snön börjat smälta så finns det ingen snö i närheten av vägen att lite enkelt sticka fast postlådan i heller utan då har den till slut hamnat uppe i snön bredvid en buske så den blev väldigt dumt till. Jag har tänkt på det varje dag nu då jag hämtat posten att den står dumt till, för jag har knappt ens nått upp till lådan så jag kan ju då förstå att det varit en aning jobbigare för brevbäraren som faktiskt sitter i bilen och delar ut post.

Calle har i alla fall försökt slå ner den i marken nu, även fast det fortfarande var lite för fruset. Men nu hoppas jag att brevbäraren blir nöjd igen. Och räcker inte det så har vi även satt fast en liten present som plåster på såren på insidan av lådan.

För visst får man väl muta sin brevbärare?? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar