Högerklicksskydd

tisdag 12 april 2011

Inne på de sista veckorna...

Nu är det ungefär 5 veckor kvar till beräknad nedkomst och det börjar verkligen på att kännas. Magen väger hur mycket som helst och det är inte nådigt vad bebisen sparkas ibland. Det går knappt sitta still när den håller på, hela magen studsar och ibland får han/hon in riktiga fullträffar som faktiskt gör rätt ont. Ja nog känns det att man är höggravid nu.

Men det är förstås roligt också, man blir ständigt påmind om att man har ett litet barn i magen. Undrar vad det är för en liten typ som gömmer sig där inne? Det ska bli spännande att se.

Förlossningen känner jag mig då inte så orolig inför. Jag längtar mest. Och jag hoppas att allt kommer att gå bra utan komplikationer så vi kan åka hem ganska fort igen. Jag vill ju inte vara borta från Gry alltför länge. Saknar ju henne till och med när hon är hos dagmamman om dagarna och det är ju inte så lång stund egentligen. Så jag vill helst inte vara borta från henne i flera dagar.

Jag längtar sjukt mycket tills jag orkar gå ut på promenader igen! Känns som att jag inte kan påpeka det tillräckligt många gånger... det är verkligen skittråkigt att sitta hemma hela dagarna och inte ha nån ork överhuvudtaget. Känns som jag ska somna hela tiden. I morse försökte jag se en film på tv men jag somnade innan den var slut. Jag kan helt enkelt inte hålla mig vaken och det är ganska jobbigt. För jag är inte trött i huvudet, men min kropp orkar ingenting.

Igårkväll såg jag (och även Calle, kors i taket!) på En Unge i Minuten på tv4. Han har inte velat se det förut men igår gick det visst bra. Det känns så kul när man kan sitta båda två och se på det tillsammans och tänka att snart är vi där. I ett sånt där rum och "får" en till bebis. Det är ju helt galet. Det ska bli så kul. Om man tänker på hur mycket roligare livet blivit sen Gry kom till världen, hon är ju världens fränaste lilla tjej som man aldrig har tråkigt med. Tänk då när man har 2 bustroll. Det kommer ju bli hur kul som helst :) Även om jag förstås fattar att man kommer va sjukt trött och sådär emellanåt för det är ju ingen piece of cake att vara småbarnsförälder. Men alla roliga stunder uppväger ju dem jobbiga. Jag längtar!

Ikväll ska vi måla i Grys rum. Sen får vi tapetsera fondväggen nån kväll framöver med. Så får vi se om hon hinner flytta in där på fredag eller om det blir nästa helg istället. Gry hjälpte då till att maskera golvet igårkväll. Hon var tejpnings-ansvarig. Syns det? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar