Högerklicksskydd

söndag 9 mars 2008

Jag gör det inte.

Idag har jag blivit tillfrågad två gånger om jag vill hoppa in och jobba på Telec. Visst, jag har inget speciellt jag måste göra idag men jag är heller inte skyldig att jobba. Jag har redan mitt schema. Jag har dessutom hoppat in och jobbat extra massor med gånger - men vad får jag ut av det? Dom extra kronorna syns knappt på lönebeskedet, vi som jobbar kväll/helg har tamigfan sämre timlön än dem som jobbar dagtid. Vi får ingen ob-ersättning heller. Vi har semesterersättningen inräknad i lönen - trots det är vår lön ändå lägre än dagjobbarnas lön i slutändan. Därför tycker jag inte att det är värt att jobba extra mer än det jag redan har på schemat. Dessutom får jag mindre fritid och den tiden kommer inte tillbaka. Jag har inte ens någon betald semester att se fram emot i sommar.

Nä, hade det varit bättre förutsättningar på det där stället... då kanske jag hade övervägt saken. Men just nu? No way.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar