Högerklicksskydd

lördag 8 mars 2008

Godmorgon världen, vilken underbar dag!

Note to self: Drick inte sjukt mycket rödvin på firmafester - trots att det är gratis.

Ja. Bortsett från att jag vart jävulskt full på rödvin igår så vart nog gårdagskvällen bra. Kanongod mat och trevligt sällskap. Vi käkade grillad fläskfilé med potatisgratäng och fetaostsallad till. Oj vad man är sugen på det nu kan jag ju säga. Sen var det tipsrunda, singstar och dansmatta. På tipsrundan skrapade jag inte ihop mer än 4 rätt, av 10 tror jag det var, men hey, det spelar väl inte så stor roll. Jag var med i alla fall. Dansmattan och singstar ska vi nog lämna utanför det här, där samlades det verkligen inte ihop många poäng. Men det hade jag inte väntat mej heller. Jag vet att jag är kass på båda, men det är kul. Ja... jag hade nog riktigt kul. Det hoppas jag även att dem andra hade så det inte bara var jag som var full och pinsam. Men som Anthony sa - det som sker på firmafesterna spelar ingen roll sen. Man kan inte göra bort sig där. Jag hoppas det stämmer. Annars är jag nog ganska körd nu! :)

Idag blir det nog en ganska lugn dag. Jag ska städa lite här hemma hade jag tänkt. Brukar inte bli så att man hinner(läs: ids) städa på vardagarna. Känns som skönt att röja upp lite så det blir fint här. Nog för att jag inte vet om det kommer hit nån ikväll men det kan ju vara skönt att det ser bra ut här ändå. Peppe, Sussi och Erik var förresten här igårkväll när jag kom hem. Men det minns jag inte så mycket av. Jag gick isäng. Eller ja först försökte jag jaga ut Rune(Erik&Mickans katt) härifrån men det gick inte nå vidare bra så jag gav upp det och gick och la mig istället.

En tanke slog mig just. Jag är ledig hela den här helgen! Oj vad skönt, jag minns inte när jag senast var ledig en helg. Det var nog riktigt länge sen. Och med tanke på att vi som jobbar kväll/helg inte får nån ob-ersättning när vi jobbar så känns det ändå inte värt mödan när man jobbar heller. Jag bad Joanna kolla upp det där med lönen med facket men tydligen är det skrivet nåt speciellt avtal så våra chefer inte behöver betala ut nån ob-ersättning. Inte ens på storhelger, fy fan vad kasst. Jag har tagit ledigt under påskhelgen men om jag inte redan hade gjort det så fick jag igår en till anledning till att göra det. Det är omöjligt värt det att sitta och jobba där när man ändå inte får tillräckligt bra betalt. Nä, usch säger jag bara! Vi som är anställda har inget alls att säga till om.

Så ja, det är himla skönt att jag är ledig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar