Högerklicksskydd

lördag 1 mars 2008

Det var inte storken utan påskharen.

Snart är det påsk också, inte så länge kvar alls. Fast påskpynta kommer jag nog inte göra, den högtiden är så kort så jag skippar nog det.


   


Tiden går ändå jättefort. Jag sitter här på jobbet och tänker tillbaka lite på hur det var förut... För 2 år sen åkte vi till Jönköping över påskhelgen. Jag tror vi var typ 13 stycken eller nåt sånt. Jag och Jenny satt hemma hos henne och Peter kvällen innan. Hade "tjejkväll", fixade naglarna, gjorde god mat, sminkade oss och gjorde oss klara... drog hem till Sanna & Robert och sen bar det iväg. Sen var det typ konstant fest i flera dagar. Vi började dricka öl redan klockan åtta en morgon.
 
Nu, bara 2 år senare, har Sanna och Robert redan varit föräldrar i över ett år. Peter och Jenny får barn om en knapp månad och det känns som allting går jättefort. Aldrig hade jag då riktigt kunna förstå hur fort det skulle gå. Från att ha festat varje helg... fredag och lördag jämt. Till att sen bli nästan hur lugnt som helst. Nä... tiden springer verkligen iväg. Det känns lite skrämmande ibland. Inte direkt på ett dåligt sätt men på nåt vis ändå. Undrar om det är nån ålderskris som börjar infinna sig...? Det ska man ju inte ha redan nu heller! Jag är ju inte ens 23.

Okej, det blev kanske lite konstigt skrivet det här ändå. Jag är inte lugn varje helg och jag och Calle ska inte ha barn nu. Det var nog mer det att jag knappt fattat att man blir äldre. Att andra börjar stadga sig och skaffa barn känns ovant. Jag tycker att vi som fortfarande är barn själva... men kanske dags å börja växa upp och inse att så inte är fallet.

Äh, det blev rörigt det här. Påsk är det snart i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar