Högerklicksskydd

tisdag 15 mars 2011

Vad fick vi reda på idag då?

Hemma igen efter en hel eftermiddag i stan.

Först besök hos barnmorskan och sedan hos spec. mödravården. Båda besöken gick bra.. hos barnmorskan såg allt bra ut som vanligt, magen följer kurvan och bebis hjärtljud låter bra.

Hos spec.mödravården gjorde vi inte så mycket, jag fick prata med en läkare som lyssnade på mitt hjärta och pratade lite om allmänna besvär och sånt som kunde bli i samband med graviditet. Han sa att det var väldigt länge sen han stött på någon som utvecklat hjärtproblem under graviditeten så han tyckte inte att jag skulle vara orolig heller. När han lyssnade på mitt hjärta så lät det bra sa han. Jag fick dock gå ner på Lab och ta prover för struma (sköldkörtelproblem). Vet inte om proverna visade något än men det lär visa sig i så fall. Sen ska jag ju på Hjärt- och kärlmottagningen på fredag och ultraljudsundersöka mitt hjärta och det tyckte han absolut att jag skulle fara på, så man kunde utesluta att det skulle handla om något farligt. Troligen så är jag bara extra andfådd av graviditeten och mina foglossningsbesvär kan ju ha en bidragande orsak till det då jag inte kunnat hålla igång som vanligt på sistone och antagligen fått sämre kondition. Han tyckte jag skulle äta mina starka värktabletter på kvällarna så jag kan sova ordentligt i fortsättningen, dem var inte alls farliga. Så jag ska börja med det ikväll så ser vi väl. Skulle vara skönt om man fick sova ut ordentligt.

Sen ska jag ta och ringa till vårdcentralen imorgon bitti och be om att få hjälp för mina bihålor. Det gör såååå ont just nu och det är inte alls nå kul och det verkar ju snarare bli sämre än bättre för varje dag som går... :(

Slutgnällt för stunden. Nu ska jag lägga mig och vila en stund. Skriver mer vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar