Högerklicksskydd

lördag 12 mars 2011

Hoppet har återvänt!

Ja, nu finns det hopp om liv i huset igen.

På torsdagkväll började Gry kräkas och senare samma natt blev även jag dålig. Så igår var vi väldigt möra båda två. Men inte så kräksjuka längre. Gry kräktes en gång på dagen och en gång inatt. Å jag bara en gång på förmiddagen igår men det tror jag berodde på att jag hade feber och var alldeles skakig i kroppen.

Jag känner mig mycket bättre idag. Jag har ont i nedre delen av ryggen och så är jag snorig men jag mår inte dåligt och jag har ingen feber idag. Och så har jag kunnat äta och faktiskt varit hungrig :) Gry har då också piggnat till verkar det som. Hon har gått runt här hela dagen och sagt "beppi, bippi, pippi"... jag undrar vad hon menar. Jag har aldrig hört henne säga det förut i alla fall.
Men det syns på henne nu att hon har varit sjuk... hon har blivit lite spinkig faktiskt så det kommer nog behövas ett par dagar för henne att äta upp sig igen. Men det går nog ganska fort bara hon börjar äta som vanligt igen.

Bebisen i magen är det då full fart på, mest på kvällarna, så det kanske är en liten nattuggla vi väntar. Vi får väl se. Är ju ett par veckor kvar tills vi får träffa han/hon än.

Ja.. ikväll blir det nog bara en lugn hemmakväll med familjen. Annars var vi bjudna på melodifestivalkväll och så var det en 30årsfest med. Men vi får tyvärr stanna hemma. Känns inte så snällt mot någon i våran omgivning annars, om det var magsjuka vi hade så brukar ju det kunna smitta även efter man blivit frisk igen.

Nä nu är det nog bäst att vi räddar Sirpa. Gry håller på att attackera honom med sin leksakskniv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar