Högerklicksskydd

måndag 21 mars 2011

Projekt nummer 1.

Gry var verkligen pigg och alert i morse. Hon var uppe redan vid halv 6, så idag känner jag mig ganska trött. Vi brukar försöka att sova till strax före 7 i vanliga fall. Så jag ska nog ta en liten tupplur på soffan snart, det känns som jag behöver det. Sov en stund på soffan igår förmiddag med och det behövdes då med.

Min förkylning verkar i alla fall ge sig mer och mer. Jag har fortfarande ont i huvudet av att det spränger i bihålorna men snuvan är mycket lindrigare nu så jag hoppas att jag är frisk snart.

Vårat första projekt är igång. Tvättstugan är utstädad nu och Calle har tvättat golvet med målartvätt, så ikväll kanske det går måla golvet. Det skulle vara kul om vi kom igång med det så fort som möjligt, det tar ju en stund för färgen att torka också. Blir nog Calle som får sköta målningen, jag tror inte det är så nyttigt för mig att andas in färgen. Jag får hjälpa till med inredningen istället, det är ju ändå det som är det roligaste. Jag tror det kommer att bli fint, det kan ju inte bli tråkigare än vad det var i början alla fall. Undrar om jag har nån bild här på datorn...



Jo det hade jag visst! Detta är bilder från innan jag målade väggarna sommaren -09. Så väggarna är inte slemgröna längre. Dem är bruna och beige nu. Men det har jag ingen bild på men allt ser likadant ut nu som på bilden förutom väggfärgen då. Lägger upp fler bilder sen när vi börjar på att vara klara istället. Det är nog roligare att se.

Nä nu ska jag vila en stund. Skriver mer sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar