Högerklicksskydd

fredag 18 mars 2011

Helg igen!

Nu är det äntligen helg igen och idag har jag varit på Hjärtmottagningen på NUS och undersökt mitt hjärta. Det såg bara fint ut så jag kan nu andas ut. Min andfåddhet beror med största sannolikhet "bara" på graviditeten nu. Det känns bra. Nu tycker jag det får vara nog med elände, nu vill jag börja njuta ju!

För övrigt så har det hänt en otroligt bra grej, mitt smaksinne verkar sakta börja vakna till liv igen. Har känt lite smak nu på eftermiddagen på det jag ätit och oj vad jag har saknat det. Mat är ju bland det bästa jag vet så att ha varit utan smaken har varit en riktig plåga. 7 och ½ dag utan smak blev det.... det är utan tvekan det längsta jag varit utan den hittills i mitt liv i alla fall. Men nu borde det bara bli bättre.

Calle åkte däremot på magsjukan natten mot idag så han har sovit/kollat på tv i soffan hela natten. Så han är väl lite mör nu men jag hoppas han är på bättringsvägen, han kunde då äta middag med mej å Gry så han mår nog inte lika illa längre.

Sen har jag fått ett litet il med... Har kanske att göra med graviditieten, ni vet man brukar ju vilja "boa" in sig på slutet och fixa och dona hemma... Jenny hon gav sig ju på att måla om alla taken hemma. Själv har jag hittat nåt annat som jag inte tror är fullt lika jobbigt. Nämligen att färdigställa våran tvättstuga. Den har varit under renovering ganska länge nu men det har som inte hänt nåt. Jag började förrförra(!) sommaren och målade om väggarna där inne, men sen blev det som inget mer. Så nu ska golvet målas och sen ska vi in med bänkskivor, trådbackar och en massa annat så det blir ordning där inne. Är rätt less på att all tvätt liggger i olika högar utspridda på tvättstugegolvet jämt. Inget vidare bra system. Men nu ska det bli bättre. Längtar redan tills vi ska sätta igång. :)

Men nu ska jag ta och bänka mig framför tvn och se på BigBrother, sen ska vi nog kolla på film. Dumma mej blir det. Trevlig kväll önskar jag er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar