Högerklicksskydd

fredag 25 mars 2011

Me, myself and I



Egotripp. Jag hade inte så mycket att göra nu på förmiddagen och då blev det såhär.

Idag är en bra dag. Även fast Gry var vaken vid 4 inatt och var nästintill galet arg. Inte lätt att veta vad hon vill jämt, men en sak hade jag & Calle åtminstone bestämt och det var att det minsann INTE var dags att kliva upp då. Så efter massor med vändor fram å tillbaka till Gry's säng för att ge henne nappen som hon kastade bort så gav jag henne välling. Hon drack 2(!) flaskor i rad. Har aldrig hänt förut. Hon brukar oftast lämna litegrann i flaskan men hon måste ju ha varit vrålhungrig inatt med andra ord. Är väl kanske sviter efter hennes sjukdagar då hon magrade litegrann. Hon har ätit som en häst hela veckan så hon jobbar nog hårt på att ta igen sina förlorade gram. Lillstumpan.

Ikväll ska vi till Peter & Jenny och Liam och Lilly och äta våfflor. Det kommer nog att bli trevligt. Ska bli kul att träffa dem igen. Vi har ju som varit isolerade hemma dem senaste helgerna och Calle har inte ens hunnit träffa Lilly än och hon är redan 1 månad gammal så ja - det var länge sen vi var hos dem.

På tal om våfflor så är det nog precis ett år sedan Gry döptes nu, för det var också när det var våffeldagen. Tänk vad tiden går fort.. :) Tiden går rent allmänt fort nu tycker jag, vi gick in i v. 33 igår och det känns som att tiden börjar gå fortare och fortare. Vips så är det dags för våran lillbebis att titta ut. Undrar vem det är.

Nu ska jag ta och äta lite lunch och sen ska jag göra klart efterrätten till ikväll. Jag tänkte göra en kaka som jag inte bakat sen jag bodde hemma hos mamma å pappa, så jag hoppas att jag inte glömt hur man gör den. Massor med choklad är det då och det är ju alltid gott! Så... wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar