Högerklicksskydd

fredag 4 mars 2011

Sjukstugan fortsätter...

Det är inte kul att vara en sjukis....



Gry har varit sjuk och haft feber ända sen i tisdags. Men febern har gått upp och ner i omgångar så hon har inte varit helt däckad. Det var nog allra värst i tisdags. Men det är ändå jobbigt att se henne så hängig. Hon orkar inte så mycket och hon ser jättehängig ut i ögonen. Hoppas hon blir frisk snart, lillgumman.

Just nu ligger hon ute i vagnen och sover. Är nog bra med lite frisk luft, särskilt nu när det inte är så kallt ute heller. Det är ju faktiskt sol och plusgrader ute idag :)

Själv vet jag då inte vad jag riktigt har för besvär. Jag var till barnmorskan igår för att göra en glukosbelastning (för att se så att jag inte drabbats av graviditetsdiabetes) men det såg då helt ok ut med alla blodsockervärden. Däremot hade jag lågt blodtryck och alldeles för hög puls. Skumt. Men det stämmer nog för jag har haft lätt för att bli yr och även svimmat några gånger, samt att jag är andfådd och har hjärtklappning nästan vad jag än gör. Igår när barnmorskan mätte så låg min puls på 117 slag/min efter 2 timmars vila. Skumt. Man kan ju tycka att pulsen inte ska va så hög när jag inte ens rört på mig. Jag ska få gå till en läkare nu i eftermiddag och kolla upp det i alla fall och se om det verkar vara nåt som inte står rätt till eller om jag bara har anlag för att ha väldigt hög puls. Vill ju inte att det ska vara något som är farligt för bebisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar