Högerklicksskydd

söndag 29 november 2009

1:a advent

Idag är det första advent. Jag ska snart gå och göra mig klar sen ska jag och Gry fara till Ånäset och gå på julskyltningen. Jag vill hellre fara dit än att gå här i Robertsfors, det känns som mer som att det är jul för mig om jag går i Ånäset - där gick vi ju jämt när jag var liten. Det blir bara jag och Gry som far för Calle känner sig inte riktigt kry idag. Han får stanna hemma och vila. Nu har han ju DiscoveryChannel som han kan titta på igen så det ska nog gå bra! Mythbusters och allt vad det nu är han brukar vilja se... :)

Jag har i alla fall lyckats få in lite julstämning här hemma. Bytte gardiner och satte fram lite tomtar och ljusstakar igår. Kan ta kort på det sen ikväll kanske, det ser mysigare ut när det är mörkt ute. Ni får nöja er med 2 tomtar tills dess! Ser just att jag måste dammtorka hyllan jag ställde dem på också, jaja allt kan ju inte vara perfekt!



Jarmo verkar då efter omständighetena må bra. Han fick kanske en hjärnskakning igår för han var som matt inatt, han låg på stolen här bredvid datorn hela natten. Jag var ner och kollade till honom 2 gånger inatt och båda gångerna var jag helt säker på att han skulle ha slutat andas. Men han lever. Åh vad skönt! :)


Så här såg det ut när Jarmo hjälpte till med julstöket förra året!

Å så lite äldre bilder på honom;

    
  

Och en med hans bästis Sirpa förstås!



Nu ska jag ta och göra ett ryck så jag och Gry kommer iväg. Jag skriver mer sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar