Högerklicksskydd

onsdag 11 maj 2011

Onsdag

Idag är det onsdag och jag går bara hemma och väntar. Och LÄNGTAR!

Idag är det precis en vecka kvar till beräknad förlossning och just nu känner jag precis ingenting i magen, så det känns ju lite surt. Från att ha varit massor med sammandragningar i princip hela andra halvan av graviditeten så verkar det helt plötsligt som att det stannat av helt. Jag som hade tänkt vila ut den här bebisen för att se om det skulle funka. Jag kanske måste ändra taktik och börja promenera lite istället så det blir nån fart på det hela. När vi väntade Gry så hjälpte ingenting... Jag sprang i trappor, åkte traktor och fyrhjuling i hopp om att det skulle skumpa igång det hela, promenerade, satt i massagestolen hos svärmor, sprang ännu mera i trappen, vi provade färdknäppen... ja allt vad man kan tänkas hitta på men inte ville hon komma ut för det inte. Nä. Hon föddes ju precis en vecka efter beräknat datum. Men så var hon ju även första barnet, och som regel brukar väl förstföderskor gå över tiden. Med andra barnet sägs det ju att det brukar gå ungefär 3 dagar fortare. Men ja.. i så fall är det ju ändå "över tiden"... Jag vill att det ska vara dags NU! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar