Högerklicksskydd

fredag 13 maj 2011

Fredag den 13:e

Det brukar väl vara lite av en otursdag för många. För mig har dagen däremot rullat på ganska så bra... Vi gick in i vecka 40 igår. Jag fortsätter på min linje att vila ut bebisen. Får väl se om det ger någon effekt snart eller. Jag har då varit så sjukt trött dem senaste dagarna så jag har ändå inte orkat med annat.

Det gör även sjukt ont i/på framsidan av mitt bäcken sen 2 dagar tillbaka ungefär. Det gör ont vad jag än gör, även om jag försöker ligga stilla och inte röra mig. Det kanske är bebisen som har borrat ner huvudet till slut. Det har ju varit väldigt högt uppe i bäckenet och rörligt alla gånger som barnmorskan undersökt mig tidigare men nu kanske det äntligen har åkt ner. Så det kan ju egentligen vara ett bra tecken, även om det gör ont.

Vad har jag hunnit med för nåt spännande idag då? Ja jag har städat undan i köket litegrann, torkat av alla köksluckor och sånt tråkigt som man inte tänker på jämt i vanliga fall. Sen har jag kollat på en film på tv. Original tror jag den hette, med Sverrir Gudnasson (han som spelar den unga polisen i Wallander-filmerna) och Tuva Novotny. Den var väl inte den bästa filmen jag sett direkt men helt okej om man bara sitter hemma och försöker vila. Sen har jag sminkat mig litegrann också, det är ju trots allt fredag så då tänkte jag försöka vara lite fredagsfin. Har annars sminkat mig väldigt lite de senaste veckorna, men det har som inte funnits så mycket motivation när jag ändå inte får på mig några andra kläder än mjukiskläder. Så då känner jag mig alltid så tråkig ändå..

Oj nu kom det visst besök!

Det var min farmor som var förbi och sa hej. Eller hej å hej. Jag tror mest hon var nyfiken och ville höra om det var nåt på g än... Men än är det lugnt. Jag väntar å väntar.

Försöker hitta på saker att sysselsätta mig med varje dag så jag ska slippa bli så less. Har ringt till Elin idag och bokat in en dejt till imorgon så ska hon fixa mitt hår litegrann. Det blir bra det, då har jag nåt att se framemot imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar