Högerklicksskydd

tisdag 3 maj 2011

Allt är ok – men jag är en virrpanna.

Så var vi hemma igen och man kan äntligen lägga sig i soffan och slappa lite :)

Ultraljudsundersökningen idag gick bara fint, allt såg bra ut. Lagomt med fostervatten, bra flöde i navelsträngen och våran bebis väger ungefär 12% mer än genomsnittet vid den här tiden. Den förväntade födelsevikten uppskattas till 4070g. Så vi får väl se om det stämmer eller inte. Gry vägde ju 4020g när hon föddes så ja, jag tycker det känns ganska lagomt det här med. Våra barn är helt enkelt inga lillepluttar... :)

Efter vi hade varit på sjukhuset så for vi ner på Barnens Hus en sväng för jag hade tänkt köpa en amningskudde men jag blev lite för snål... Helt sjukt vad dyra dem är. Sen så for vi även på Ohlssons Tyger. Jag köpte nya somriga gardiner till vardagsrummet och sovrummet. Men man kan ju undra om jag redan drabbats av "amningshjärnan" eller, i förtid... för jag vet inte alls hur jag tänkte men jag köpte bara ett par gardiner till sovrummet fastän det behövdes 2. Så jag måste åka tillbaka dit på fredag och köpa mig ett till gardinpar. Jag ska ju liks till barnmorskan igen då. Får väl bara hoppas att dem gardinerna finns kvar då.

Tror det var lite amningshjärne-tendenser igår med för då höll jag på att råka lämna Gry på lokalen istället för hos dagmamman. Trots att jag vet att dem bara är på lokalen tisdagar och fredagar. Ja, men det är inte lätt alla gånger. Känns som det mest bara är förlossningstankar som snurrar i huvudet just nu så allt annat blir lite rörigt.

Ja. Jag vet inte om jag hade så mycket mer att skriva. Mats och Mira passade Gry medans vi var borta i eftermiddag så vi tog med oss pizza dit när vi kom hem och åt middag tillsammans med dem. Nu ligger Gry och sover och Calle är på gymmet. Själv ska jag ta mig ett glas med kallt vatten och mysa ner mig i soffan.

Ha en trevlig kväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar