Högerklicksskydd

måndag 8 mars 2010

Godmorgon!?

Så var det måndag igen och Calle är på jobbet. Stackarn, jag skulle inte ha velat åka och jobba efter den här natten. Gry vaknade inatt vid 01 och skrek. Sen höll det på så i en timme tror jag, svårt att hålla koll på tiden mitt i natten när man är trött. Hon måste ha haft magknip eller nåt, försökte med både mat och blöjbyte men det hjälpte inte alls. Hon fick ligga i våran säng resten av natten och jag höll henne i handen tills hon till slut somnade.

För mig går det ju bra med såna här nätter, jag är ju ändå hemma sen och kan göra saker i sakta mak om jag är trött. Det måste vara jobbigare för Calle som ska upp och jobba dagen efter och inte kan sitta som en zombie där bara för att han är trött.

Konstigt nog vaknade jag ändå pigg och utvilad(!?) redan vid sju i morse. Tvingade mig att ligga kvar en stund till så klockan 8 klev jag upp. Gry fick ligga kvar och sova. Hon vaknade inte förrän 8.45 så det var skönt att komma upp till en glad liten tjej sen.

Nu ska jag ta och äta lite frukost, mata Gry och sen ska jag köra igång en tvätt. Idag är det ju som sagt måndag och det betyder babymassage i eftermiddag. Mys! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar