Högerklicksskydd

måndag 22 mars 2010

Dop!



Dopet igår gick verkligen kanonbra! Gry var glad hela tiden som vi var i kyrkan. Våran lilla gullunge! Jag trodde att hon skulle gnälla åtminstone vid något tillfälle men jag trodde tydligen fel. Hon sprattlade och log hela tiden. Vilken underbar dotter vi har. Jag är väldigt nöjd med hela dagen som - trots några missöden med säkringar som gick när vi skulle grädda våfflor, ändå flöt på väldigt bra. Ja, vi bjöd på våfflor igår för att vara lite annorlunda jämfört med dem allra flesta andra som oftast bjuder på smörgås- och prinsesstårta efteråt. (Jag hoppas att alla ni som kom tyckte att det gick bra med våfflor och inte blev alltför besvikna över att det inte serverades tårtor)

Sedan öppnade vi en massa presenter, Gry låg i vagnen och sov så Mira fick vara hennes stand-in och hjälpa till med paketöppningen. Gry fick massor med jättefina saker som hon kommer att få användning av, vissa nu och vissa när hon blir lite större. Vi fick ingen dubblett av något heller. Annars tycker jag att det brukar vara svårt att hitta saker som är unika. Men tydligen så har vår släkt och våra vänner väldigt bra fantasi så det var blandade saker alltihop. :)

Ja, det var som sagt en kanondag igår. Den tog på krafterna och på kvällen så däckade jag i soffan innan jag hunnit se slutet på Johan Falk-filmen. Det är inte så ofta det är jag som somnar i soffan istället för Calle. Men igår var en sån kväll.

Tack till alla Ni som kom och gjorde Grys dag till en jättekul dag! :) 



Idag är det lugnet efter stormen och jag och Gry tar det lite take-it-easy hela dagen tror jag minsann. Jag ska försöka plocka undan lite grejer här hemma men mycket mer än så blir det nog inte gjort. Gårdagen tog på krafterna så mycket, och dessutom måste vi ju ladda krafter inför kvällen för då ska vi till Malin på kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar